BRAWO JA!
Edukacja emocjonalna i społeczna w pracy twórczej z dzieckiem
Warsztat zawiera kilka bloków (do wyboru) opartych na autorskich scenariuszach zajęć, których celem jest budowanie w dzieciach kompetencji przyszłości między innymi: twórcze myślenie, wiary we własne siły i możliwości, nieszablonowe myślenie, samoświadomość emocji, empatię do świata i ludzi. Uczy, inspiruje, prowokuje i wzrusza.
Na warsztatach będzie:
dużo ćwiczeń, gier i zabaw rozbudzających ciekawość i inspirujących do poszukiwania twórczych rozwiązań edukacyjnych. Podczas zajęć zajrzymy tam, gdzie mało kto zagląda. Przyjrzymy się zwyczajnym sprawom w niecodzienny sposób. Będziemy próbowali zwyczajne rzeczy i zjawiska traktować jako materiał, który można przetworzyć do dalszych działań.
Dla kogo: na warsztat zapraszamy otwartych, gotowych do działania pedagogów, osoby pracujące z dziećmi, które mają w sobie niesłabnący entuzjazm i odwagę do podejmowania wyzwań edukacyjnych.
Cele warsztatu:
- Inspirowanie do poszukiwanie nowych, twórczych rozwiązań w pracy z grupą
- Inspirowanie do nieszablonowego myślenia o edukacji dzieci
Bloki tematyczne:
- E! Moc i ja
Skąd się biorę emocje i jakie mają znaczenie?
Co przyniesie wędrówka od emocji do emocji?
Jak smakuje smutek i jaki kolor ma rozczarowanie?
Czy można zmierzyć siłę jakiegoś uczucia?
Gdzie w ciele mieszkają emocje, czym się różnią i co znaczą? - Ale perspektywa!
Co to jest perspektywa?
Różne rodzaje perspektywy.
Czy punkt widzenia zależy od punktu siedzenia?
Jak zmienia się perspektywa?
Jak zmieniamy się my sami i nasze postawy w zmieniającej się rzeczywistości.
- Empatia
Co to jest empatia?
Jak rozróżnić zachowania empatyczne od nieempatycznych?
Czy empatia i sympatia to to samo?
Czy empatii można się nauczyć?
Jak empatia zmienia świat i nas samych?
- Mosty zamiast murów
Kreatywna notatka o komunikacji werbalnej i niewerbalnej
Czy słowa mają znaczenie? Czyli słowa – kamienie i słowa – piórka.
Jakie są przeszkody i blokady w komunikacji?
Jak aktywnie słuchać, żeby usłyszeć?
- Od ja do ja
Kim jestem? Skąd wiem, że ja to ja?
Pięć rzeczy, które wiem o sobie.
Jaki jestem? Czyli poranne rozmowy z lusterkiem.
Autoprezentacja z ogonem w tle.
Jestem dziełem sztuki.
Opowieści z domku pod czerwonym daszkiem.
Korzyści:
- Inspiracja do twórczych poszukiwań w edukacji
- Poszerzenie warsztatu pracy o nowe scenariusze zajęć np. lekcji wychowawczych lub kreatywnych spotkań z uczniami
- Wzbogacenie własnego nauczycielskiego potencjału
*Uwaga! Każdy z bloków realizowany jest jako oddzielny warsztat. Blok warsztatowy obejmuje 3 spotkania 180 minutowe spotkania (3x180min). Bloki nie są ze sobą powiązane. Każdy temat może być traktowany jako oddzielny warsztat. Można