BRAWO JA!

Edukacja emocjonalna i społeczna w pracy twórczej z dzieckiem

Warsztat zawiera kilka bloków (do wyboru) opartych na autorskich scenariuszach zajęć, których celem jest budowanie w dzieciach kompetencji przyszłości między innymi: twórcze myślenie, wiary we własne siły i możliwości, nieszablonowe myślenie, samoświadomość emocji, empatię do świata i ludzi. Uczy, inspiruje, prowokuje i wzrusza.

Na warsztatach będzie:
dużo ćwiczeń, gier i zabaw rozbudzających ciekawość i inspirujących do poszukiwania twórczych rozwiązań edukacyjnych. Podczas zajęć zajrzymy tam, gdzie mało kto zagląda. Przyjrzymy się zwyczajnym sprawom w niecodzienny sposób. Będziemy próbowali zwyczajne rzeczy i zjawiska traktować jako materiał, który można przetworzyć do dalszych działań.

Dla kogo: na warsztat zapraszamy otwartych, gotowych do działania pedagogów, osoby pracujące z dziećmi, które mają w sobie niesłabnący entuzjazm i odwagę do podejmowania wyzwań edukacyjnych.

Cele warsztatu:

  • Inspirowanie do poszukiwanie nowych, twórczych rozwiązań w pracy z grupą
  • Inspirowanie do nieszablonowego myślenia o edukacji dzieci

Bloki tematyczne:

  • E! Moc i ja
    Skąd się biorę emocje i jakie mają znaczenie?
    Co przyniesie wędrówka od emocji do emocji? 
    Jak smakuje smutek i jaki kolor ma rozczarowanie?
    Czy można zmierzyć siłę jakiegoś uczucia? 
    Gdzie w ciele mieszkają emocje, czym się różnią i co znaczą?
  • Ale perspektywa!

Co to jest perspektywa?
Różne rodzaje perspektywy.
Czy punkt widzenia zależy od punktu siedzenia?
Jak zmienia się perspektywa? 
Jak zmieniamy się my sami i nasze postawy w zmieniającej się rzeczywistości.

  • Empatia

Co to jest empatia? 
Jak rozróżnić zachowania empatyczne od nieempatycznych? 
Czy empatia i sympatia to to samo? 
Czy empatii można się nauczyć? 
Jak empatia zmienia świat i nas samych? 

  • Mosty zamiast murów
    Kreatywna notatka o komunikacji werbalnej i niewerbalnej

Czy słowa mają znaczenie? Czyli słowa – kamienie i słowa – piórka.
Jakie są przeszkody i blokady w komunikacji?
Jak aktywnie słuchać, żeby usłyszeć?

  • Od ja do ja
    Kim jestem? Skąd wiem, że ja to ja?
    Pięć rzeczy, które wiem o sobie.

Jaki jestem? Czyli poranne rozmowy z lusterkiem.
Autoprezentacja z ogonem w tle.
Jestem dziełem sztuki.
Opowieści z domku pod czerwonym daszkiem.


Korzyści: 

  • Inspiracja do twórczych poszukiwań w edukacji
  • Poszerzenie warsztatu pracy o nowe scenariusze zajęć np. lekcji wychowawczych lub kreatywnych spotkań z uczniami
  • Wzbogacenie własnego nauczycielskiego potencjału 

*Uwaga! Każdy z bloków realizowany jest jako oddzielny warsztat. Blok warsztatowy obejmuje 3 spotkania 180 minutowe spotkania (3x180min). Bloki nie są ze sobą powiązane. Każdy temat może być traktowany jako oddzielny warsztat. Można 

Wydarzenia

poniedziałek, 09 listopada, 2020

Indywidualne spotkania z szydełkiem i drutami


Serdecznie zapraszam na PLOTKI wszystkich, którzy:
• mają ochotę rozpocząć przygodę z szydełkiem lub drutami
• chcą rozszerzyć swój warsztat umiejętności i nauczyć się czegoś nowego
• chcą wykonać jak...

środa, 18 marca, 2020

Uwaga! Osby, które są zainteresowane udziałem w warsztatach prowadzonych przez Pracownię Kredka – zapraszam do zapisów na warsztaty online. 

...